Ons bezoek aan Richard - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu Ons bezoek aan Richard - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu

Ons bezoek aan Richard

Blijf op de hoogte en volg Uganda on wheels

09 December 2013 | Oeganda, Mukono

Natuurlijk hebben we Richard weer bezocht, zoals we ieder jaar doen. Om het geheugen op te frissen, Richard is in 2010 naar een kinderhuis gegaan, omdat hij thuis heel slecht werd verzorgd. Zij ouders zijn erg arm en zij hebben veel kinderen. De anticonceptiepil wordt bij deze mensen niet gebruikt. Het eten werd uit de mond van Richard gespaard, omdat hij meervoudig gehandicapt is en daarom niet van nut is voor zijn ouders. Zo ziet men kinderen als Richard hier.

Richard is speciaal voor mij en hoe ouder hij wordt hoe meer ik ook zie dat hij zich ontwikkelt. Toen hij nog thuis woonde sprak hij niet, maar in het kinderhuis heeft hij geleerd te spreken en aan te geven wat hij wil. Dit doet hij nu thuis ook.

Nu het vakantie is moet hij terug naar huis, evenals zijn zusje Violet, die hem in het kinderhuis verzorgd. In het kinderhuis gaat Violet naar school en inmiddels is zij een flinke meid geworden die behoorlijk goed Engels spreekt.

Bij dit gezin hebben we flink wat kleren gepast (jambola in het Ugandees) en achtergelaten. Het was echt een feest om dit te doen.
De foto’s en video spreken boekdelen!

• 09 December 2013 - 19:47

Mariska:

Je straalt Anita!!! Wat is het geweldig om zo met jullie
    Mee te mogen kijken. Tranen van ontroering, meiden
    wat doen jullie veel mensen plezier.

• 09 December 2013 - 21:38

Tante Wilma.:

Hallo dames.
    Weer een geweldige ervaring bij Richard, wat zal hij en het gehele gezin opgekeken hebben toen jullie kwamen.En wat heerlijk dat je daar veel hebt kunnen achterlaten.
    Ik weet wel zeker dat een hoop van je aanhangers jullie op de voet volgen zoals wij ook.
    Op naar het volgende project. Wens je veel plezier en bovenal succes.
    Oom Ruud en Tante Wilma.

Hallo dames,
    Wat zal Richard en het gezin opgekeken hebben toen jullie langs kwamen, en fijn dat je zoveel kon achterlaten.Ik weet zeker dat jullie aanhangers jullie net zo op de voet volgen als wij.
    Geweldig dat je dit kunt doen
    Op naar de volgende klus en we wensen jullie veel plezier en groot succes.

Liefs, Oom Ruud + tante Wilma.

Hallo meiden,

Wat geweldig dat jullie weer bij Richard en het gezin zijn geweest.
    Wat zullen ze op gekeken hebben toen ze jullie zagen, en wat fijn dat je zoveel hebt kunnen
    achterlaten. En fijn dat jullie dit mogen en kunnen doen.
    Ik weet haast wel zeker dat de aanhangers van jullie je op de voet volgen.
    Op naar het volgende project, wij wensen jullie veel plezier en groot succes.
    Liefs,
    Oom Ruud + tante Wilma.

• 10 December 2013 - 07:06

Marga:

Wow wat geweldig weer!
    Die kinderen die een knuffel en aandacht zo goed kunnen gebruiken.
    Groetjes Marga

• 10 December 2013 - 09:52

Edje:

Meiden, wat geweldig weer.
    Wat leuk om op de filmpjes te zien hoe ze reageren.
    Blij en een beetje beduusd.
    Dit moet jullie zeker goed doen na de tegenslag in het begin.
    Ook dat kan je zien op de filmpjes. (Glunderend) Leuk hoor!!
    Ga zo door.....

Lieve groetjes Edje

• 10 December 2013 - 20:54

Janneke:

Hi meiden, wat ontzettend fijn dat jullie ook filmen zeg. Wat is dit puur om te zien. En hoe Richard straalt en " wacht" tot Anita naar hem toe komen. Ik heb volgens mij de twee filmpjes met een big smile gekeken.

En leuk om te zien dat op de groepsfoto een kleding stuk van Matthijs was te zien. Ontzettend leuk !

Dikke smakkerd van mij !

• 11 December 2013 - 19:23

Lau En Maria:

Hai lieve dochters,

Ja, Richard!!!
    Wat ziet hij er goed uit en wat reageerde hij goed, veel beter dan in een eerder contact. Leuk dat hij je ook zo herkende. Wat fijn dat Violet goed Engels spreekt. Dat heeft ze mooi meegenomen. Het zal niet altijd gemakkelijk voor haar zijn voor Richard te zorgen, maar gelukkig krijgt ze er iets voor terug.
    Leuk ook alle foto's en video's te zien.
    Moeder lijkt ook veel minder verlegen dat voorheen. Ze beginnen er wat aan te wennen.
    Zijn jullie al een beetje door de voorraad kleding heen?

Hebben jullie nog een beetje energie om al jullie plannen nog uit te voeren?
    Nu lieve Anita en Ineke, doorgaan zo!!! Wij zijn trots op jullie.
    dikke kus en knufffffffffffffffffffels.