Eindelijk! - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu Eindelijk! - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu

Eindelijk!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Uganda on wheels

24 Oktober 2013 | Oeganda, Mukono

EINDELIJK

Eindelijk is het weer zover. Op 29 november as vliegen we weer naar Uganda en we kijken ontzettend uit naar ‘onze’ kinderen.

Hier leven we toch een heel jaar naar toe en nu het weer dichterbij komt, nemen de buikkriebels met de dag toe.

We hebben een aantal projecten die ons weer uitdagingen zullen geven.

Zo willen wij een groot aantal rolstoelbanden (lucht) vervangen voor massieve rolstoelbanden, zodat ze niet meer lek kunnen gaan.

Ook zullen wij een aantal kinderen die minimaal kunnen lopen, maar wel een goede handfunctie hebben, een tricycle verstrekken, zodat ze kunnen fietsen (met handkracht) en zo de zelfstandigheid wordt vergroot.

Brenda, een meisje van 15 jaar, wordt als alles meezit geopereerd, waardoor zij niet meer incontinent is voor urine. En daarna zal haar grote wens in vervulling gaan …ze kan naar school gaan voor het eerst in haar leven.

Nergens anders dan daar in “de parel van Afrika”, liggen de ups en downs zo dicht bij elkaar en voelen behaalde resultaten als bijna euforisch.

Nog 4 weken van voorbereiding te gaan…..

• 24 Oktober 2013 - 21:07

Mariska:

Lieve Anita en Ineke, wat zullen ze weer blij zijn jullie te zien!! Succes met de voorbereiding en zet hem op!!

• 24 Oktober 2013 - 21:25

Tante Wilma:

Lieve Anita en Ineke, Wat fijn voor jullie dat je weer naar jullie kinderen kunnen gaan, en wat zullen ze blij zijn jullie weer te zien.
    We hebben zeker nog contact voor dat jullie vertrekken.
    Liefs voor beiden en een goede voorbereiding gewenst.

• 24 Oktober 2013 - 21:25

Tante Wilma:

We hebben zeker nog contact voor dat jullie vertrekken.
    Liefs voor beiden en een goede voorbereiding gewenst.

• 25 Oktober 2013 - 10:45

Martie:

lieve dames,
    300 kilo...wat een enorme vracht.
    heel veel succes ..hier en daar
    dikke kus

• 25 Oktober 2013 - 14:50

Mam En Lau:

Lieve dochters,

Ja, de tijd gaat opschieten, nog een paar weken.
    Jullie hebben je handen vol om alles weer te organiseren en uit te zoeken en in te pakken.
    We hebben het gezien in jullie serre: jullie konden er zelf niet meer bij.
    Alles is nu geregeld en straks op weg naar Oeganda.

Wij weten dat jullie ernaar verlangen weer terug te gaan naar dit land en jullie kinderen.
    Ga er deze keer ook een beetje van genieten, jullie hebben er hard genoeg voor gewerkt.
    heel veel liefs van ons.

dikke, dikke kus

• 25 Oktober 2013 - 18:18

Edje:

Hoi Anita en Ineke,

De voorbereidingen zijn in volle gang. Dat is duidelijk te zien.
    Buikkriebels zullen jullie zeker hebben.
    Wat een organisatie moet dit weer zijn, 300 kilo (laten) vervoeren is niet niks.
    En dan de projecten die jullie natuurlijk al weer in gang hebben gezet en straks kunnen uitvoeren.
    Wat fantastisch weer voor al "jullie" kinderen.

Lieve groetjes Edje

• 24 November 2013 - 18:14

Trudy Van De Putte-Hilt:

Lieve Anita en Ineke,

Veel succes gewenst tijdens jullie komend verblijf in Uganda.
    Het is nu bijna zover! Straks zien jullie de kinderen weer terug....
    Vol belangstelling zal ik de verslagen op waarbenjijnu weer volgen.

Goede reis, veel lieve groeten,

Trudy

• 30 November 2013 - 11:14

Lieve Anita en Ineke

Hoe is jullie reis geweest?
    Hoorde van Maria dat jullie in de weer geweest zijn de laatste middag met de papieren van jullie
    300 kilo bagage. wat een toestand. Hoop dat alles meegekomen is.
    We blijven jullie volgen maar rust eerst even uit, en dan aan de slag.
    De blijdschap van de kinderen was zeker zeer groot, want uiteindelijk zijn jullie al een beetje bekend
    bij de inwoners, ook zij zullen blij zijn jullie weer te zien.
    Geniet er van samen met jullie kinderen en met onze gedachte zijn en blijven we bij jullie.
    Lieve groetjes
    Oom Ruud en Tante Wilma.