Rare Hollander! - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu Rare Hollander! - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu

Rare Hollander!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Uganda on wheels

16 Februari 2010 | Oeganda, Mukono

Soms denk je wel eens:”Zou ik dit nu wel meenemen op vakantie”.
Dat dacht ik ook van mijn geel/oranje zonnebloemgebloemde kaplaarzen.
Wat heb ik daar toch vandaag een plezier van gehad!

Ik had een “acclimatiseringdag” en wilde naar Mukono om boodschappen te doen, want ontbijten met mueslirepen komt mij na twee dagen al mijn neus uit.
Maar....it was raining cats and dogs. Dus in korte broek en gewapend met mijn zonnige kaplaarzen ben ik gaan wandelen. Praktisch en uitglijbestendig, want na een nacht en halve dag regen ligt er veel blubber.

Wat een plezier hadden die Ugandezen toen ze mij zagen lopen. Vooral de kinderen gierden het uit, riepen, lachten, zwaaiden en wezen naar mijn kaplaarzen. Af en toe sprong ik even op, waardoor ze nog harder moesten lachen. Maar ook de volwassenen stootten elkaar aan en grinnikten. Zelfs met stromende regen lopen zij op slippertjes en je kunt je wel voorstellen hoe dit eruit ziet als de hele weg blubberig is.
Ik denk dat, ondanks dat zij erg om mij moesten lachen, zij stiekem best hadden willen ruilen met mijn stoere stappers. Ik weet al waar deze laarzen uiteindelijk achterblijven.
Morgen weer een dag en die zal in het teken staan van meer serieuzere zaken.

• 16 Februari 2010 - 19:45

Britt En Diana:

Foto's willen we zien!!

xxx

• 17 Februari 2010 - 08:31

Anita:

Wat grappig van die laarsen je zult nog wel meer van die akafietjes tegen komen.Ben 16 febr geholpen aan mijn enkel maar strompel alweer door het huis alles gaat goed.Succes vandaag en lieve groeten van ons uit Ouderkerk

• 17 Februari 2010 - 08:38

Anita:

Wat leuk die reactie maar die zal je vast nog vele malen meemaken ook met andere dingen.We wensen je vandaag veel succes met je werk en we huoden elkaar op de hoogte Ben gisteren geholpen aan mijn enkel alles goed strompel alweer wat door het huis.Vele lieve groeten uit Ouderkerk Tante Wilma.

• 17 Februari 2010 - 20:38

Lau En Maria:

Wat leuk om foto's te zien, zo kunnen we een beetje een indruk krijgen van waar jij bent. Geweldig!
    en dan dat verhaal van je laarzen. Wij kunnen ons zo voorstellen hoe een bezienswaardigheid jij was.
    wij kijken uit naar meer verhalen en foto's.
    Liefs van ons,
    mam Maria

• 18 Februari 2010 - 07:15

Janneke:

Lachten man, heb je ook een foto van jezelf met die charmante laarsjes aan?

• 18 Februari 2010 - 09:30

De Hilversummers:

Eindelijk, na een hectische 1.5 week hier (natuurlijk nog niet half zo hectisch als voor jou) bij kunnen lezen. Fijn dat je uiteindelijk goed bent aangekomen, super dat we jouw reis/belevingen op deze manier kunnen volgen! Liefs van ons 4-tjes.

• 18 Februari 2010 - 13:40

Ej.niehaus@qucicknet:

We kregen je site door van Janneke.Gelijk kijken natuurlijk.
    We houden de leuke verhalen en foto's in de gaten
    Suc6
    Eljo

• 19 Februari 2010 - 17:17

Ingrid:

hoi anita,
    wat ontzettend leuk om je zo te kunnen volgen
    is het leuke ronde hutje jouw verblijfplaats?
    liefs van ons 4tjes uit alkmaar xxxx

• 19 Februari 2010 - 19:23

Lau En Maria:

Het is even stil bij je. Maar we weten dat je heel druk bent met van alles. We hoorden dat de verbindingen vandaag slecht zijn, hopelijk morgen beter.
    We volgen al jouw belevenissen op de voet en kunnen nauwelijks wachten op nieuws van jou.
    liefs van ons