Quality time - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu Quality time - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu

Quality time

Door: Anita en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Uganda on wheels

01 Juni 2016 | Oeganda, Jinja

Gisteren hebben we verslag van het avontuur met Mudde gedaan, maar we zijn natuurlijk al een paar dagen in Uganda.
En hebben intussen niet stil gezeten.
Afgelopen zaterdag hebben we een aantal van onze "oude" projectkinderen bezocht.
Natuurlijk hebben we Richard in het Providence Home opgezocht. Dat is altijd weer een feest. Grote blijdschap als hij ons ziet, alhoewel we hem ervan verdenken dat hij elke blanke bezoeker met een grote glimlach ontvangt. Maar whatever.

Ook stond een bezoek aan Alvin op het progamma wisten van vorig jaar dat het goed ging met Alvin. Hij doet het goed op school. Dit keer merkten we dat we met Alvin konden communiceren in het Engels. Dat leverde wel even een emo momentje op, omdat dit de eerste keer was dat we op deze manier met Alvin konden communiceren.
Hij was zelfs in staat om het gesprek met moeder te vertalen.
Hier worden we blij van, dit is waarvoor we het allemaal doen.

We hebben een hele middag bij het gezin doorgebracht en ook een hapje mee gegeten.
Van dat laatste hebben we de hele avond nog "plezier" gehad

• 01 Juni 2016 - 20:06

Edje:

Hoi Anita en Ineke,

O nee hѐ, de hele avond plezier van het eten. Da's niet zo fijn.
    Wat wel fijn is om te lezen, dat jullie in het engels met Alvin konden praten.
    Wat fantastisch.

Lieve groetjes Edje

• 01 Juni 2016 - 22:13

Maria En Lau:

Hi lieverds,
    Tje, wat een verrassing, zo snel weer een verslag te lezen (hoewel we dagelijks contact met elkaar hebben via Whatts App of telefoon).
    Wat ontzettend leuk de foto's te zien en jullie ervaringen bij Alvin en Richard te lezen. Het is voor ons wel heel bijzonder omdat we beide jongens in het echt hebben gezien en we er ook bij waren dat Alvin zijn eerste rolstoel kreeg en Richard in Providence Home werd opgenomen en door jullie gebracht.
    zo verwaarloosd als hij toen was en nu......
    ziet er goed uit.
    geweldig.
    heel veel liefs en take care.
    Lau en Maria

• 13 Juni 2016 - 12:30

Trudy:

Hallo Anita en Ineke,
    Leuk om te lezen hoe jullie weer een vervolg geven aan jullie werk in Uganda. Ik genoot van de plannen voor Mudde en van het verslag over het weerzien met Richard. En dat jullie nu zelf met Alvin in het Engels kunnen praten! Belangrijk hoor, daar wordt hij ook 'weerbaarder' door. En het bevestigt weer dat hij een helder koppie heeft. Zodat hij op een goed moment ook zelf kan beslissen welke mogelijkheden hij wil benutten voor zijn toekomst.
    Geniet van jullie reis!
    Alle goeds en heel veel groeten van Trudy