Mudde en het varken - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu Mudde en het varken - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu

Mudde en het varken

Door: Ineke en Anita

Blijf op de hoogte en volg Uganda on wheels

25 Juni 2014 | Oeganda, Mukono

In één van onze vorige verhalen schreven we dat Mudde nog 5 paar slippers zou maken en hij deze naar ons toe zou brengen. Hij moest daarvoor eerst materiaal kopen om deze te kunnen maken. We hebben dit geheel aan zijn eigen creativiteit overgelaten hoe hij dit zou regelen (dat is hier echt niet simpel).weten dat

Omdat de familie van Sander de Vries de handelsgeest van Mudde zo bewonderde wilden zij een ludieke gift doen en besloten om hem een varken te geven. Mudde had namelijk het geld wat hij had verdiend aan het maken van slippers geïnvesteerd in twee varkens zodat het geld veilig zou zijn.
Alhoewel iedere donatie voor ons even waardevol is, wilde wij aan deze actie wat aandacht besteden. Via via hadden wij Mudde laten hij niet 40 km op zijn tri-cycle naar ons toe hoefde te komen om de slippers te brengen, maar dat wij hem thuis zouden bezoeken. Natuurlijk hebben wij hem niet verteld van het varken.
Tijdens de twee uur durende tocht, waarbij het varken stinkend en snorkend in de kofferbak lag (in een zak) kwamen wij bij het huis van Mudde aan. Trots liet hij zien dat hij toch uiteindelijk 15 paar slippers heeft kunnen maken, zoals in eerste instantie afgesproken. Het zal niet meegevallen zijn om dit in zo’n korte tijd te kunnen doen. Dus goed nieuws! Iedereen die slippers heeft besteld, kan binnenkort zijn paar in ontvangst nemen.

De afgesproken kosten per paar zijn € 4,50 en kunnen worden overgemaakt op de stichting rekening NL17RABO0137277253 ten name van Uganda on wheels foundation o.v.v. slippers Mudde.

Nadat we de mooie slippers in ontvangst hadden genomen, kwam het grote moment. Het varken. Anita heeft een speech gehouden waarbij werd verteld dat ‘onze broer Sander en zijn familie” erg trots op hem waren en hem het blanke varken schonken. Een blank varken is sterker dan een zwarte. Raar maar waar.
Het bijgesloten filmpje laat zien hoe het varken zijn intrek neemt in zijn nieuwe omgeving. Mudde beloofde dat hij het varken Sander zou noemen.

• 25 Juni 2014 - 14:24

Edje:

Hai Anita en Ineke,

Wat een doorzetter die Mudde.
    15 paar slippers in zo'n korte tijd. Top.
    En over handelsgeest en creativiteit gesproken.
    Wat een leuk idee van Sander en familie om een varken te schenken.
    En natuurlijk regelen jullie dat ook meteen "even".
    2 uur in een auto zitten met een varken vind ik een prestatie.
    Ook dat hebben jullie er gewoon voor over.
    Super.

Lieve groetjes Edje

• 25 Juni 2014 - 15:59

Lau En Mam:

hi lieverds,
    op de valreep, terwijl jullie even zouden uitrusten, toch nog een verslag.
    Wat heeft Mudde hard gewerkt,
    we zijn erg benieuwd.
    Misschien toch een stimulans om door te gaan in dit vak?
    jullie hebben het wel voor elkaar.
    we zijn trots op alles wat jullie doen.
    heel veel liefs van ons en een heel goede en veilige reis naar huis

• 26 Juni 2014 - 16:21

Janneke:

Wat een bijzonder verhaal weer meiden. Het raakt me echt om dit te lezen.... Ik ga heel graag het geld overmaken voor onze slippers !

Helemaal nu ik weet wat voor moeite en doorzetting Mudde heeft getoond. Helemaal top !

Liefs Janneke

• 26 Juni 2014 - 21:29

Marga:

Heej Anita,
    Wat heerlijk om te lezen en geniet zo even met je mee!
    Groetjes Marga