"Aan de andere kant van de heuvel" - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu "Aan de andere kant van de heuvel" - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu

"Aan de andere kant van de heuvel"

Blijf op de hoogte en volg Uganda on wheels

26 Mei 2014 | Oeganda, Mukono

Op 6 juni 2014 vertrekken we weer voor drie weken naar Uganda.
We zijn alweer volop bezig met het voorbereiden van deze reis.

Met de andere kant van de heuvel bedoelen we dat we de mogelijkheid hebben om ons project uit te breiden.
Inmiddels hebben onze project kinderen in het district Mukono allen een rolstoel en/of tricycle en deze zijn voorzien van massieve banden.

Veel problemen verwachten we hier niet mee en als zich wel iets voordoet dan kunnen zij altijd terug vallen op onze contactpersoon.
De ouders van de kinderen kunnen zich tot hem richten als er een technisch mankement aan de rolstoel/tricycle is. De stichting blijft verantwoordelijk voor deze kinderen en zal hen blijven monitoren ook
gaan wij hen allen bezoeken tijdens onze reis in juni en dat zal ook de komende jaren zo blijven.
Want natuurlijk kunnen niet wachten om te zien hoe het op school gaat met Alvin.
En zal Mudde alle bestelde slippers hebben kunnen maken; zullen de meegenomen zaden inmiddels al zijn uitgekomen?
Wat zal het fijn zijn om Richard weer te zien. Zal het varken van de oma van Shanika inmiddels al hebben gebigd?
En hoe zal het gaan met alle andere projectkinderen.

Maar aan de andere kant van de heuvel wachten nieuwe kinderen, die nog geen rolstoel, tricycle of andere voorzieningen hebben, maar ook o zo graag naar school willen.
Er wacht ons een nieuwe uitdaging, want in het gebied waar wij nu heen gaan hebben wij nog geen contacten.
En alles staat en valt met het leren kennen van de juiste mensen. We hebben door de jaren heen een klein beetje
geleerd wat de gebruiken en de denkwijze in dit land zijn en deze ervaring zullen we zeker hard nodig hebben.

Gelukkig hebben wij hier in Nederland ook mensen die verder kijken dan alleen hun kant van de heuvel. Zo iemand is Jos Blonk uit Bergambacht.
Hij heeft in 2010 een groot aantal rolstoelen en hulpmiddelen aan de stichting geschonken.
Kort geleden kwamen we weer in contact met hem. Ook dit keer kon hij weer de beschikking krijgen over een aantal fraaie kinder rolstoelen en deze werden aan Uganda on wheels foundation geschonken.

Met een grote glimlach en een volle aanhanger keerden wij terug
uit Bergambacht. Wat geweldig dat er mensen zijn die belangeloos goederen ter beschikking stellen aan mensen die dit hard nodig hebben.

• 27 Mei 2014 - 13:52

Edje:

Hoi Anita en Ineke,

Jullie zijn natuurlijk al weer een tijd bezig met de voorbereidingen.

Nu kunnen jullie zelfs het gebied uitbreiden.
    Kijken of achter de heuvel jullie hulp ook zo nodig is.
    Dat kan toch bijna niet anders, zou je zeggen.
    We weten dat jullie bergen (heuvels) kunnen verzetten.
    Dus zet hem op en succes.

Groetjes Edje

• 11 Juni 2014 - 13:03

Marleen:

Hoi dames!

Hoe is het gegaan zo de eerste dagen?
    Zijn jullie veilig op de plaats van bestemming aangekomen?
    Ik kijk uit naar een reisverslag!

Hier alles goed, het valt in het niets van het geen jullie doen; NL kleurt oranje...

Succes en geniet van de mooie momenten!

Groet,
    Marleen (v V)

• 14 Juni 2014 - 09:23

Hester:

Ha daar (nader te specificeren plaats)
    Razend benieuwd naar hoe het gaat.
    Goed aangekomen?
    Wij zijn inmiddels weer in Nederland en aan de bak,
    laat gauw wat horen.

Liefs.