De voorbereiding - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Uganda on wheels

03 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Mijn 3e bezoek aan Uganda verloopt niet echt anders dan de andere keren. Je zou denken dat je voorbereidingen makkelijker worden, het inpakken van de koffers eenvoudiger, maar niets van dat al is waar.
Ook de vlinders in mijn buik niet, want die zijn weer in alle hevigheid terug. Het voelt als verliefdheid, maar dan anders!

In de afgelopen 7 maanden (mijn vorige bezoek aan Uganda was in juli 2011) heb ik Ugandese mensen (virtueel) ontmoet, die de zoektocht door de dorpen hebben voorbereid.
Er zijn weer diverse handicapte kinderen gevonden die mogelijk naar school kunnen gaan met een hulpmiddel en Ineke en ik gaan al deze kinderen bezoeken.
Natuurlijk staat een bezoek aan Richard weer op de planning en natuurlijk Alvin die nog steeds dankbaar gebruik maakt van zijn rolstoel en op school Engels leert! Wat heerlijk om ze allemaal weer te zien!

Met totaal 120 kg aan bagage, waaronder ook een buggy van firma HMC en een kinderwandelwagen van firma Welzorg, een rolstoel, 3 koffers vol met gesponsorde kleding en kinderspeelgoed staan klaar en nu maar hopen dat deze, zonder al te veel problemen, meegenomen kunnen worden.

Ook Roland Zweers gaat weer mee voor zijn project met de gehoorapparaten! En met hem reizen weer andere mensen mee die zich betrokken voelen bij zijn werk en hieraan willen bijdragen. Ook Rolands vrouw neemt 100 kinderbrillen mee en zal haar deskundigheid als opticien gebruiken. Heel bijzonder allemaal en de hulp lijkt zich als een olievlek te verspreiden.

Nog 1 nacht slapen…

• 03 Februari 2012 - 10:09

Frieda Meijer:

Hoi Anita,
    Ik wist niet dat je weer naar Oeganda gaat. Ik wens je heel veel plezier en ik blijf je volgen. Ik weet niet wanneer je terugkomt. Wij gaan 5 maart naar Gambia en wij hebben 60kg aan spullen voor onze vrienden daar mee. We horen wel van elkaar. Groetjes.

• 03 Februari 2012 - 10:27

Ingrid&Diana&Lydia:

Hi Anita,
    Wat fantastisch dat je weer naar Oeganda gaat. Wat bijzonder dat al die mensen weer met je meegaan. We wensen jou en Ineke weer een onvergetelijk reis.
    We gaan jullie natuurlijk weer volgen vanuit een besneeuwd Nederland.
    lieve groetjes
    Diana Ingrid en Lydia

• 03 Februari 2012 - 12:19

Trudy:

Wat een voorbereidingen allemaal! Een heel goede reis toegewenst, en veel plezier met het weerzien van je dierbare kinderen daar. Lieve groeten: Trudy

• 03 Februari 2012 - 13:07

Patricia:

Wij wensen jullie een hele goede reis en heel veel plezier.

Groetjes,
    Patricia en de mannen.

• 03 Februari 2012 - 15:13

Jenny Cornet:

Lieve Anita en Ineke,
    Wat spannend en wat heerlijk dat jullie nu samen gaan en dan ook nog met vrienden!
    Ik snap je vlinders! Heel veel succes en geniet van alles!
    Wat hebben wij veel te bespreken als je weer terug bent!
    Groetjes, Jenny

• 03 Februari 2012 - 18:11

Edje:

Hoi Anita en Ineke,

Daar gaan jullie weer. Wat een bagage en wat een geregel.
    Maar met het goede doel weer voor ogen komt alles dik in orde,
    want de voorbereidingen zijn weer top.
    Succes.
    Groetjes Edje

• 03 Februari 2012 - 18:16

Je Nichtje:

hoi anita en ineke

wat gaaf dat jullie weer gaan.
    heel veel succes gewenst, maar daar heb ik alle vertrouwen in.
    ik ga jullie zeker volgen de komende tijd
    heel veel liefs ingrid, gerard, daphne en justus

• 05 Februari 2012 - 15:25

Janneke & Martin:

Hooii Aniet en Ineke, wat mooi dat jullie weer gaan met zoveel spullen weer. Fantastisch dat jullie dit doen om andere mensen een kans te geven op een beter leven. Jullie maken het verschil !!
    Enjoy the moments and have fun. Dikke kus vanuit het koude Hoorn van Janneke & Martin. Ps: wij gooien er vanavond nog een extra dekbed op .. Brrrr

• 06 Februari 2012 - 06:46

Suzanne:

Hai Ineke en Anita,

heel veel plezier en succes gewenst! Geniet ervan!

Groetjes, Suzanne

• 07 Februari 2012 - 18:00

Tante Wilma:

Leuk Anita en Ineke van de verslagen die jullie weer doen.