Relatiegeschenken - Reisverslag uit Dirksland, Nederland van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu Relatiegeschenken - Reisverslag uit Dirksland, Nederland van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu

Relatiegeschenken

Door: Ineke en Anita

Blijf op de hoogte en volg Uganda on wheels

23 Oktober 2015 | Nederland, Dirksland

In 2015 heeft de Gemeente Schagen een budget ter beschikking gesteld om relatie geschenken te laten maken, speciaal in een ontwikkelingsland.

Alle organisaties die is aangesloten bij het platform Grenzeloos Schagen mocht daarom een kandidaat voordragen die de relatie geschenken zou mogen en kunnen vervaardigen. In Uganda werken wij samen met Hodassu en na een presentatie over het goede werk van deze organisatie is de keuze op Hodassu gevallen.
Daar waren wij blij mee, want Hodassu werkt met en voor gehandicapte mensen. Daarnaast is het een klein bedrijf dat zich nog aan het ontwikkelen is en voor wie deze opdracht een behoorlijke uitdaging (en order) zou worden.

In juni 2015 zijn Anita en Ineke voor hun stichting Uganda on Wheels afgereisd naar Uganda en hebben een proefmodel relatiegeschenk (met dank aan Lau Neefjes) meegenomen.
Vanaf dat moment is er met man en macht aan het geschenk gewerkt. Alle onderdelen zijn handmatig vervaardigd. Drie weken lang is er gezaagd, gelijmd, letters ingeslagen en gelakt.
Dat heeft geresulteerd in 80 pennen/kaartenhouders voor de Gemeente Schagen.

Op 9 september 2015 zijn de relatiegeschenken aangeboden aan de Burgemeester van Schagen mevrouw Van Kampen. Wat waren we trots!

• 23 Oktober 2015 - 21:41

Tante Wilma:

Hallo Anita en Ineke dat is zeker een mijlpaal waar je trots op kan zijn. Leuk om weer eens wat van jullie te vernemen. Ook moeten we nog een datum prikken, om elkaar weer te ontmoeten. Als we terug zijn op 1 nov. dan neem ik die week contact met jullie op. Liefs van ons voor jullie beiden vanuit Italie.

• 23 Oktober 2015 - 21:41

Tante Wilma: