3 dagen - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu 3 dagen - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu

3 dagen

Blijf op de hoogte en volg Uganda on wheels

29 Mei 2015 | Oeganda, Jinja

Inmiddels zijn we drie dagen in Uganda.
Wat gek dat dit niet zo voelt, want het lijkt alsof we al een week verder zijn.

In eerste instantie zouden we drie weken in een soort van bejaardenhuis verblijven. Een klein huisje waar we zelf konden koken. Op een terrein waar oa eenzame ouderen gratis worden opgevangen.
We schrijven “Konden”, want inmiddels zijn we toch verhuisd naar een rustiger onderkomen.

Nu zullen jullie denken, wat is er rustiger dan een bejaardenhuis, maar de afgelopen twee nachten was erg druk. Eén van bewoonsters bleek behoorlijk dement en hoe fragiel ze ook was, ze sleepte midden in de nacht haar complete bed vanuit haar slaapkamertje naar buiten, precies onder ons raam. Een hoop kabaal, geschuif en gepraat. Ze had namelijk schreeuwende gesprekken met zichzelf.

Hoe jammer we het ook vinden, om van onze welverdiende nachtrust te kunnen genieten waren we toch genoodzaakt om ergens anders een verblijf te vinden.
Vandaag zijn we dus verhuisd, weer 9 koffers volledig ingepakt en nu bereiden we ons voor op morgen.
Dat wordt een leuke dag.!

We gaan een aantal van onze projectkinderen: Sharifa, Hussein, Amidu, Yahaya, Abrahim, Alan, Michel, Rashid en Kigozi en alle ouders weer zien.
Iedereen komt, met de rolstoel die zij van de stichting in de loop van dit jaar hebben gekregen, naar een hotel. Dit keer laten we iedereen in één keer komen, zodat we onze nieuwe aanpak ook direct aan iedereen kunnen uitleggen. Dit houdt in dat we van de ouder(s) van de kinderen waarvan de stichting het schoolgeld betaalt, een kleine eigen bijdrage verlangen. Zodoende proberen wij een beroep te doen op het verantwoordelijkheidsgevoel. Dit verantwoordelijkheidsgevoel houdt in dat zij € 3,50 schoolgeld per kwartaal zelf betalen. Het overige schoolgeld wordt door de stichting betaalt.

Intussen wachten we op onze cargo. De rolstoelen die we dankzij de KLM weer hebben kunnen vervoeren naar Uganda zijn gearriveerd, alleen hebben we ze nog niet fysiek binnen ons bereik.
Ook dit is iedere keer weer een uitdaging, maar we hopen er vandaag over te beschikken. Maar ja…niets is zeker in dit land.

Maar het allermooiste wat we deze afgelopen 3 dagen hebben gezien, is dat William met een opleiding tot kleermaker is begonnen. Dit was wat hij wilde en wat hij dankzij de door de stichting verstrekte Tricycle (vorig jaar) kan doen. Hodassu (de organisatie waarmee wij samenwerken) traint hem.

Kortom, het waren 3 geweldige dagen!!

• 29 Mei 2015 - 15:29

Mary:

Hoi Anita,

Wat leuk om je weer op deze manier te kunnen volgen. Heel veel succes!

Groetjes,

Mary

• 29 Mei 2015 - 15:39

Edje:

Hoi Anita en Ineke.

Alweer 3 dagen onderweg en het een en ander meegemaakt.
    Hopelijk is jullie nieuwe onderkomen wel lekker rustig.
    Morgen dus een leuke, drukke dag.
    Succes met het gesprek naar de ouders toe.
    Gaat jullie lukken.

Lieve groetjes Edje

• 29 Mei 2015 - 16:17

Lady Barracuda:

Hoi Ien,
    Leuk om jullie verslag te lezen. Geniet ervan.....

• 29 Mei 2015 - 18:27

Lau En Maria:

Lieve dochters , wat fijn om jullie bericht weer te lezen. Alsof het nooit anders is geweest. Heel veel succes morgen en nu maar hopen dat ze allemaal komen.
    Heel veel liefs van ons en we zijn trots op jullie.

• 29 Mei 2015 - 20:04

Eef:

Nog maar drie dagen geleden dat wij jullie uitgezwaaid hebben? Heb het idee al weer langer ,alweer zoveel gedaan.leuk jullie verslag weer te lezen toi toi toi voor het vervolg.eef en marcel

• 29 Mei 2015 - 20:20

Cindy:

Wat een leuk verslag weer. Geniet elke keer weer van het lezen ervan. Jullie zijn kanjers met al het goed werk wat jullie verrichten. Trots op jullie! Xx

• 29 Mei 2015 - 22:48

French Connection:

Ha dames....soort van thuis zeker?Vooral morgen....?Hele mooie dag gewenst.....we kijken mee.
    Hopelijk goede nachtrust.....truste.

• 30 Mei 2015 - 22:04

Tante Wilma Zoals Jullie Het Willen:

Hallo lieve meiden, het heeft even geduurd maar ik kwam niet op jullie site, had hier hulp van mijn mannetje nodig. Maar nu blijf ik jullie volgen.Jullie hebben al weer veel meegemaakt deze dagen met de herrie 's nachts,
    hoop dat het nu wat rustiger wordt om je ogen dicht te doen. Oom Ruud wacht nog even om de pijl aan te klikken om jullie berichten te kunnen ontvangen.
    Liefs van ons en hoop dat het vandaag een mooie dag is geweest.
    Tante Wilma.

• 31 Mei 2015 - 21:02

Ingrid En René:

Hoi dames! Leuk om jullie positieve verhalen te lezen! Zijn jullie al in het bezit van de rolstoelen?
    Wij hopen dat jullie verdere reis goed verloopt. Heel veel succes en plezier... toppers!
    Groetjes uit een zonnig Corsica. XX