Brillendag - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu Brillendag - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Uganda on wheels foundation - WaarBenJij.nu

Brillendag

Door: Ineke en Anita

Blijf op de hoogte en volg Uganda on wheels

11 December 2013 | Oeganda, Mukono

Gisteren hebben we de tricycledag gehouden, waarbij een aantal van onze projectkinderen een tricycle hebben uitgeprobeerd, maar daarover later.

Vandaag (woensdag) hebben we de brillendag gehouden. Dan had ons verzocht om, net als vorig jaar, een aantal brillen mee te nemen. Dankzij alle mensen die ons brillen hebben verstrekt, konden wij gehoor aan geven. Ook al is het niet de doelstelling van onze stichting, het was een leuk en nuttig initiatief om uit te voeren.

Dan had in de kerk vertelt dat de Muzungus brillen mee zouden nemen en iedereen die een bril nodig hadden konden vandaag een bril bij hem thuis komen passen. En dat passen ging dan ook heel bijzonder, want Dan had reeds zorggedragen voor de benodigde ‘leeskaarten’.

Langzaamaan druppelde de belangstellende binnen en mochten in een lange rij aansluiten. Iedere bril werd zorgvuldig gepast en met de leeskaart uitgeprobeerd, waarbij het dan ook van geen enkel belang was hoe deze bril zou staan.
Hier in het dorp is men niet modebewust het gaat het om de functionaliteit. Jullie zullen begrijpen dat wij zeer regelmatig een lach moesten onderdrukken. Nadat een bril passend was, wilde men op de foto.

Zie de collage hieronder! En het filmpje:

• 11 December 2013 - 19:14

Lau En Maria:

hi Lieverds,
    Wat zullen jullie gelachen hebben. De foto's spreken voor zich. Nu maar hopen dat de brillen inderdaad functioneel zijn en dat men de goede sterkte heeft uitgezocht.
    Zijn jullie ze allemaal kwijt of neemt Dan het restant mee?
    Hebben jullie nog veel activiteiten te doen? Alles al ingepland?
    heel veel succes verder en toi, toi.
    veel liefs van ons

• 11 December 2013 - 20:28

Janneke:

Hi meiden, wat een giller zeg !

Maar mijn - optiek - handen jeuken wel bij het zien van die vieze brilglazen... Hahaha....

Heerlijk om jullie verhalen zo te mogen volgen, kijk weer naar de volgende uit.

Kus van Janneke

• 11 December 2013 - 20:43

Jolanda:

Hoi meiden,

Even jullie fantastische verslagen gelezen.
    Wat doen jullie bijzonder goeie dingen voor de kinderen en mensen daar.
    Ik zag dat het springtouw al gebruikt werd.
    Onwijs leuk!!

Geniet van alle mooie en bijzondere momenten, dan genieten wij van jullie mooie verslagen.

Groetjes Jolanda.

• 11 December 2013 - 22:38

Tante Wilma.:

Wat zullen jullie een plezier en inwendig gelachen hebben, maar ze staan GEWELDIG.
    Op naar het volgende project, ik heb trouwens voorlopig weer 20 exemplaren liggen we blijven doorgaan.
    Wens jullie nog veel succes en tot het volgende verslag, ben benieuwd.

Liefs van ons voor jullie,
    Oom Ruud en tante Wilma.

• 11 December 2013 - 22:49

Edje:

Dit is toch werkelijk fantastisch.
    Wat een rij!!
    Een wat een geweldige "leeskaart".
    Wie wordt hier nou niet blij van?
    Lachen, maar ook weer een geweldig initiatief.

Lieve groetjes Edje

• 14 December 2013 - 11:54

Nelly En John:

Hallo kanjers wat verzetten jullie geweldig goed werk
    De verslagen zijn zeer boeiend en mooi
    Denk ook een beetje aan jullie zelf.
    toppers tot snel
    Nelly en John